Snelle levertijd

Persoonlijk contact & vast aanspreekpunt

Green-Deal-partner

0186 57 29 00

Generic filters


Generic filters

Van concept tot brandschone zorg

“Het is voor ons hele bouwteam erg prettig om één deskundig contactpersoon te hebben, die vervolgens ook nog eens de telefoon opneemt. Ik geef ze daarom een dikke negen.” – Inge van den Bomen (directrice Cederhof)

Over Cederhof

In het hart van de Zeeuwse gemeente Kapelle ligt Cederhof, een zorgorganisatie waar warmte, aandacht en betrokkenheid centraal staan. Cederhof is een kleinschalige instelling met ongeveer 80 bewoners. “We doen hier nog alles zelf. Dus ook de was. En dat is voor onze bewoners heel belangrijk,” vertelt Inge van den Boomen, directeur-bestuurder van Cederhof.

Het zelf verzorgen van de was hoort bij de identiteit van Cederhof. Het zorgt niet alleen voor hygiëne, maar ook voor persoonlijk contact en herkenbaarheid. Bewoners weten precies bij wie ze terechtkunnen als ze willen weten of hun favoriete broek of overhemd al schoon is. “Dat maakt de zorg persoonlijker,” legt Inge uit. “Je wast niet alleen kleding, je geeft ook aandacht aan de mensen.”

Uitdaging linnenkamer inrichten

Toen Cederhof begon met de nieuwbouw van het zorgcentrum, ontstond een belangrijke vraag: kunnen we onze eigen linnenkamer behouden? En hoe richt je die efficiënt in binnen een moderne, duurzame omgeving? “Voor een grote organisatie is dat makkelijker,” vertelt Inge. “Maar met tachtig bewoners en beperkte ruimte moesten we creatief zijn. We wilden de was in eigen huis houden, maar wel op een professionele manier.”Daarmee kwam Cederhof uit bij LDL Laundry. Niet voor standaard machines, maar voor meedenken vanaf de bouwtekening: van elektra en afvoer tot de inrichting van het werkproces.

De samenwerking met Laundry

Vanaf het eerste contact was duidelijk dat LDL Laundry verder dacht dan techniek alleen. Remko (LDL Laundry) sloot direct aan bij het bouwteam en bracht zijn kennis in, over alles wat nodig was voor een efficiënte, veilige en toekomstbestendige linnenkamer. “Hij kwam echt kijken,” zegt Inge. “Niet alleen naar de ruimte, maar ook naar het proces: Hoe komt de vuile was binnen? En hoe wordt het verwerkt? Zelfs over de transportmiddelen is meegedacht!”

De samenwerking verliep persoonlijk en praktisch. Met één aanspreekpunt konden Inge, het bouwteam en de medewerkers van de linnenkamer snel schakelen. “Dat was zó prettig,” vertelt Inge. “Geen eindeloze telefoontjes met verschillende mensen, maar één contactpersoon die alles regelde en ook nog eens zelf langskwam als het nodig was. Dat gaf vertrouwen.”

Een aanpak die ontzorgt

Laundry dacht mee in drie fases: het bouwproces, het werkproces en het eindresultaat. Van de juiste elektrische aansluitingen tot het uitdenken van de logistiek tussen de twee locaties van Cederhof, alles werd afgestemd op efficiëntie en werkcomfort. “Laundry heeft ons echt ontzorgd,” vertelt Inge. “Ze brachten deskundigheid in waar wij die niet hadden, dachten mee met onze mensen en hielpen ons om onze eigen linnenkamer toekomstbestendig te maken. Zonder hen was dat niet gelukt.”

Persoonlijkheid en werkgelegenheid

Het resultaat is meer dan een goed functionerende wasserij. Voor de bewoners betekent het dat hun kleding altijd dichtbij blijft. Geen vrachtwagens die wasgoed ophalen en ergens anders weer afleveren, maar vertrouwde gezichten van medewerkers die weten van wie elk kledingstuk is. “Het is zoveel persoonlijker,” zegt Inge. “Als iemand jarig is en zijn favoriete jurk aan wil, dan kan dat. De dames van de linnenkamer weten precies wat er speelt. En dat contact is van onschatbare waarde.”

Daarnaast creëert de eigen linnenkamer werkgelegenheid en opleidingskansen. “Het is dankbaar werk,” vertelt Inge. “Onze medewerkers bouwen een band op met de bewoners, maar ook met hun familie. Zelfs in de laatste levensfase zijn zij degenen die nog dat laatste wasje verzorgen. Dat geeft betekenis aan wat we doen.”

De aanbeveling waar we trots op zijn

Op de vraag of Cederhof Laundry zou aanbevelen, hoeft Inge niet lang na te denken. “Zeker weten. Ik geef ze een dikke negen,” zegt ze lachend. “Laundry denkt mee, is klantgericht en kijkt echt naar wat er nodig is binnen jouw budget en organisatie. Dankzij hen hebben wij nu een linnenkamer die past bij wie we zijn: dichtbij, persoonlijk en met aandacht voor mensen.”

Ben jij benieuwd hoe we jou ook kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op via: 0186 57 29 00